FROM CACHE - nl_header

Foutmelding bij importeren CSV

Opgelost
MaikelLabel2X
Toerist
3 0 1

Ik ben inmiddels al een hele lange tijd bezig met het probleem wat ik heb.

Het probleem is dat als ik m'n geëxporteerde bestand bewerkt heb in OpenOffice en dan opgeslagen heb en weer wil importeren dat ik een foutmelding krijg.

Dit zijn de stappen die ik maak:

- Exporteren (bovenin het scherm)

- Exporteren: Geselecteerde producten

- Exporteren als: CSV voor Excel, Numbers of andere

- Producten exporteren (groene knop)

Dan open ik deze in OpenOffice aangezien ik Excel, maar ook in Google Spreadsheets, altijd alles door elkaar krijg:

- UTF-8

- Nederlands

- Vanaf rij 1

- Gescheiden door Puntkomma

- Dan op OK

Dan bewerk ik het document en wordt het opgeslagen als CSV-bestand.

Als ik dan in Shopify ben kies ik:

- Importeren (bovenin beeld)

- Ik voeg het opgeslagen bestand toe

- Ik kies voor overschrijven

- En dan Uploaden en doorgaan

En dan komt deze foutmelding:

Er is een fout opgetreden bij het importeren van je CSV-bestand. Importeer het CSV-bestand opnieuw wanneer je de fout hebt opgelost.

  • Illegal quoting in line 2.
  • Ongeldige CSV-koptekst: ontbrekende kopteksten: Title.

Het mooie hieraan is dat als ik het bestand exporteer, wel open in OpenOffice, maar niks bewerk en dan opsla en weer importeer, dat ik die foutmelding niet krijg.

Maar zodra ik de kolom met SKU's en barcode bewerk houdt het op.

Wie oh wie kan me hierbij helpen!

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Jay
Shopify Staff
Shopify Staff
182 92 21

Geslaagd.

Hey@MaikelLabel2X&@Wouterkoek!

Ik heb deze onderwerp net in onze Community gevonden en dacht dat ik misschien even wat extra context met jullie zou delen. Bij het importeren van een CSV-bestand is het van groot belang dat de juiste opmaak wordt toegepast. Indien dit niet het geval is, kunnen er inderdaad foutmeldingen optreden. Elke categorie moet in een eigen kolom worden geplaatst. Verder dien jegeen puntkomma's(;) te gebruiken om je cellen van elkaar te scheiden. Dit werkt goed voor traditionele spreadsheets, maar meestal niet voor moderne CSV-bestanden.

Bij Shopify raden we onze gebruikers ook aan om alleenGoogle Sheetste gebruiken om met CSV-bestanden te werken in plaats van programma's als Excel of OpenOffice. Wij raden Google Sheets aan omdat andere CSV-programma's de neiging hebben om de opmaak van een CSV-bestand te breken en deze meestal geen gebruik maken van deUnicode Transformation Format - 8-bit (UTF-8) standaardindeling. Alle CSV-bestanden dienen namelijk te worden gecodeerd inUTF-8 opmaakom correct in Shopify te kunnen worden geïmporteerd.

Ik heb海尔甚至voorbeeld van甚至CSV-bestand de corr会面ecte opmaakdie jullie kunnen gebruiken bij het aanmaken van jullie CSV-bestanden. Indit hulpdocument over 'Beschrijving van het CSV-productbestand'kunnen jullie teruglezen wat elke kolom betekent en wat voor informatie jullie hierbij dienen in te voeren. Bekijk ookdit hulpdocument over 'CSV-bestanden gebruikenvoor nog meer handige informatie over dit onderwerp. Ten slotte deel ik ook graagdit hulpdocument met 'Oplossingen voor veelvoorkomende problemen met het importeren van product-CSV'...in het geval jullie nog tegen foutmeldingen aanlopen tijdens het importeren van jullie CSV-bestanden.

Mochten jullie vervolgens verdere hulp nodig hebben dan kunnen jullie ook altijdcontact met ons ondersteuningsteam opnemenen dan helpen we jullie graag wat directer verder!

Groeten,

Jay | Social Care @ Shopify
- Was mijn antwoord nuttig? KlikLikeom het mij te laten weten!
- Is uw vraag beantwoord? Markeer het als eenAccepted Solution
- Kom meer te weten opShopify Help Centerof onzeShopify Blog

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 ANTWOORDEN6
Arianne1001
Toerist
4 0 0

Hoi Maike,

Ik heb hetzelfde probleem. De eerste melding heb ik opgelost door de aanhalingstekens die je volgens Help moet zetten om de tags, weg te halen. De 2e melding kom ik ook niet uit, vandaar mijn zoektocht hier. Ben jij er al uit?

Mvg, Arianne

MaikelLabel2X
Toerist
3 0 1

Ik heb het opgelost door het met Google Spreadsheets te bewerken en niet meer met OpenOffice.

Dan werkt het wel als ik het CSV-bestand importeer en dan scheid ik het met komma's.

Dat werkt ideaal.

Arianne1001
Toerist
4 0 0
Bedankt voor je tip. Die had ik ook gevonden en via google spreadsheets is
Wouterkoek
Nieuw lid
1 0 0

海迈克,

Ik ben er geloof ik bijna, maar ik kom er toch niet uit. Zou je me willen vertellen welke stappen je precies neemt? Ik heb hetzelfde probleem maar dan met de template voor het toevoegen van klanten. Wat ik doe:

1. de juiste template exporteren en de kolommen scheiden. Vervolgens alle info er in gezet.

2. vervolgens het bestand opslaan in CSV UTF-8.

3. deze uploaden in Spreadsheet

4. Uit spreadsheet downloaden als CSV.

5. Deze opslaan als CSV UTF-8, zowel met en zonder gescheiden kolommen lukt het importeren niet.

Kan jij me toevallig wat wegwijs maken?

Alvast bedankt! Grt, Wouter

MaikelLabel2X
Toerist
3 0 1
Hoi Wouter,

Deze optie heb ik helaas nog niet gedaan.
Daarbij kan ik je dus helaas momenteel niet helpen.
Ik kan dit wel voor je uitzoeken of het me wel lukt, maar op dit moment hebben we het ontzettend druk en kom ik daar helaas niet aan toe.
Jay
Shopify Staff
Shopify Staff
182 92 21

Geslaagd.

Hey@MaikelLabel2X&@Wouterkoek!

Ik heb deze onderwerp net in onze Community gevonden en dacht dat ik misschien even wat extra context met jullie zou delen. Bij het importeren van een CSV-bestand is het van groot belang dat de juiste opmaak wordt toegepast. Indien dit niet het geval is, kunnen er inderdaad foutmeldingen optreden. Elke categorie moet in een eigen kolom worden geplaatst. Verder dien jegeen puntkomma's(;) te gebruiken om je cellen van elkaar te scheiden. Dit werkt goed voor traditionele spreadsheets, maar meestal niet voor moderne CSV-bestanden.

Bij Shopify raden we onze gebruikers ook aan om alleenGoogle Sheetste gebruiken om met CSV-bestanden te werken in plaats van programma's als Excel of OpenOffice. Wij raden Google Sheets aan omdat andere CSV-programma's de neiging hebben om de opmaak van een CSV-bestand te breken en deze meestal geen gebruik maken van deUnicode Transformation Format - 8-bit (UTF-8) standaardindeling. Alle CSV-bestanden dienen namelijk te worden gecodeerd inUTF-8 opmaakom correct in Shopify te kunnen worden geïmporteerd.

Ik heb海尔甚至voorbeeld van甚至CSV-bestand de corr会面ecte opmaakdie jullie kunnen gebruiken bij het aanmaken van jullie CSV-bestanden. Indit hulpdocument over 'Beschrijving van het CSV-productbestand'kunnen jullie teruglezen wat elke kolom betekent en wat voor informatie jullie hierbij dienen in te voeren. Bekijk ookdit hulpdocument over 'CSV-bestanden gebruikenvoor nog meer handige informatie over dit onderwerp. Ten slotte deel ik ook graagdit hulpdocument met 'Oplossingen voor veelvoorkomende problemen met het importeren van product-CSV'...in het geval jullie nog tegen foutmeldingen aanlopen tijdens het importeren van jullie CSV-bestanden.

Mochten jullie vervolgens verdere hulp nodig hebben dan kunnen jullie ook altijdcontact met ons ondersteuningsteam opnemenen dan helpen we jullie graag wat directer verder!

Groeten,

Jay | Social Care @ Shopify
- Was mijn antwoord nuttig? KlikLikeom het mij te laten weten!
- Is uw vraag beantwoord? Markeer het als eenAccepted Solution
- Kom meer te weten opShopify Help Centerof onzeShopify Blog